donderdag 15 september 2016

Hoe bijzonder





Hoe bijzonder is een wandelingetje met jouw hond, in een korte broek en in het mega-warme zonnetje.

Het is bijzonder omdat je je midden in de herfst waant...


De blaadjes vliegen om je heen en liggen over het hele gras,


Terwijl de familie vogel heel druk is met hun dagelijkse "boodschapjes".


Al wandelend, in het heerlijke zonnetje, duikt Sophie af en toe lekker in het koele gras


En vliegen de vlinders af en aan


Al  lopende denk ik aan mijn nieuwe project, zeg maar verslaving...

Een bijzondere verslaving,

The Angelstory..


De leukste schilderij'tjes ontstaan met die geweldige engeltjes en het is geweldig om te doen met wat Aurifill en borduurgaren


Ook heb ik mijn andere (B) Engeltjes, die waar ik dinsdag weer volop van heb genoten,
die zo gek op elkaar zijn, die mijn leven en mijn

BIJZONDERE dinsdagse vitamientjes zijn...



Net hun bed uit en nu al feest


Mijn grote kleine liefde, ohhh wat wordt ze groot!
Maar wat is ze nog klein als ik haar op school achter laat.
Ben zo trots op haar maar ze is ook mijn enorme zwakke plek
en ik moet altijd slikken als ik haar daar zo zie,
Ze is zo mooi en lief,
maar ook zo kwetsbaar!

En zo bijzonder!

En dan heb je nog andere Engeltjes, zij die niet in jouw buurt zijn, zij die je een heel warm hart toedraagt


En waar je weer eens snel een bakkie moet gaan doen!
Om over van alles en nog wat te kletsen en om leuke lapjes mee te scoren.

Deze vriendschap is een bijzondere vriendschap die ik heel erg koester!


En als laatste, mijn grote engel, mijn hart, mijn liefde, mijn leven...

die heel even,

aan het terugvechten is voor het behoud van zijn eigen leven!




Ps het recept is ook heel bijzonder en is van www.koolhydraatarmrecept.nl
Ik heb hem vanavond gegeten, je moet het niet te veel eten want het is machtig

EN ZO BIJZONDER LEKKER!


koolhydraatarm en snel: chocoladetaartjes

snelle chocoladetaartjes
    Aantal of hoeveelheid: 4 porties
  • Koolhydraten: 1,6 khd per portie zonder garnering (4 porties uit recept)
  • Voorbereiding: 3 minuten
  • Kooktijd: 1,5 min
  • Klaar in: 4 minuten

Ingrediënten
KLIK erop voor meer info over bv. vervangen, merk, waar kopen etc!

Bereiding

  1. Smelt de roomboter op laag vuur.
    Meng alle droge bestanddelen goed door elkaar: amandel- en kokosmeel, cacaopoeder, bakpoeder en snufje zout.
  2. Doe dan de natte ingrediënten erbij: ei(eren), gesmolten roomboter, vanille essense en vloeibare zoetstof. Meng alles vlot maar grondig door elkaar, proef en voeg zo nodig wat zoetstof toe. Baksel met zoetstof verliezen een beetje zoetkracht, dus maak het iets zoeter dan je zou willen. Verdeel het beslag over 4 oven-, magnetronbestendige koppen, glaasjes of bakjes.
  3. MAGNETRON
    Zet de chocoladetaartjes voor 1 tot 1.30 minuut in de magnetron op 600W. Het mag best nog een klein beetje smeuïg zijn van binnen. Zeker niet te lang want dan wordt het heel droog.
  4. OVEN en AIRFRYER
    't Kan wat mij betreft net zo goed in de gewone oven, die paar minuten maakt ook niet echt uit. Verwarm de hetelucht oven/airfryer voor op 175 graden. Gaar het taartje in 10-15 minuten. Het mag best nog een klein beetje smeuïg zijn van binnen. AIRFRYER zo'n 6 minuten, bedankt Marieke voor de tip!
  5. Het chocoladetaartje is zonder iets al heel lekker, maar wat mij betreft garneer je 'm met (wal)noot, geraspte chocolade en/of wat zuivel en geslagen room! Dan is het helemaal een feestje...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten