zondag 4 september 2016

Zondag, etalage-dag





Werk in uitvoering! Let op het mega Singertje




Vandaag is mijn etalage-dag....

Etalage-dag?

Waar?

In de stad??


Nehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!




Gewoon, in mijn eigen huis,

Met mijn neus voor mijn eigen kast staan,

Waar ik mijn eigen spulletjes heb neergezet,

En die ik nu zo mooi vind,

En waar ik steeds iets leuks in ontdek,......


Pffff heb het er zelf in gezet,

Ok, officieel gek geworden!

Maar,

Hij is zooooooooooooo mooi!!!


Het recept van vandaag, maakte mijn dochter Robin mij attent op, 

Van die heerlijke sesamkoekjes maar dan  KHA!








knapperige sesamkoekjes (zoet)

knapperige sesamkoekjes
    Aantal of hoeveelheid: 36 koekjes
  • Koolhydraten: 5,7 gr. hele recept - 0,16 gr. per koekje (36 koekjes uit recept)
  • Voorbereiding: 20 minuten
  • Kooktijd: 15 minuten
  • Klaar in: 35 minuten

Ingrediƫnten
KLIK erop voor meer info over bv. vervangen, merk, waar kopen etc!

Bereiding

  1. Rooster de sesamzaadjes even in een droog pannetje. Smelt de boter op een laag vuur, doe over in een kommetje en laat wat afkoelen.
  2. Maal lijndaad fijn tot meel in een koffie-, of notenmolentje of gebruik een vijzel of ander keukenapparaat waar dat mee kan.
  3. Splits het ei en weeg 25 gram eiwit af. (De rest gebruik je voor een omeletje?) Klop het eiwit los met een snufje zout en roer dan de Sukrin door het eiwit. Roer daarna de gesmolten boter erdoor tot het helemaal is opgenomen. NB: Sukrin kan weer hard worden bij afkoelen dat zorgt mede voor de knapperigheid! Je kunt er een snufje kaneel en/of vanille aan toevoegen voor extra smaak.
  4. Doe de geroosterde sesamzaadjes erbij en meng door elkaar. Als laatste strooi je het lijnzaadmeel erover en mengt alles tot een brij. Het lijnzaad zal nu vocht gaan binden en de substantie gaat wat indikken.
  5. Verwarm nu de oven voor op 165 graden (150 graden hetelucht).
  6. Leg het deeg in het midden tussen twee siliconen of teflon bakmatten, wrijf dan met je platte handen vanuit het midden naar de zijkant. Rol daarna de plak uit met een deegroller. je moet een dunne platte koek zonder gaten zien te vormen. Ik gebruik een vork om de randen recht te duwen en reparaties te verrichten waar nodig. Geef met een (pizza)mes alvast de koekjes-afmetingen aan, dat breekt straks makkelijker.
  7. Bak de koek laag in de oven eerst 10 minuten, houd even in de gaten want het kan snel verbranden. Zonodig de temperatuur lager zetten. Draai dan rustig alle koekjes om. Gebruik een taartschep. Pas op heet! Bak dan nog eens zo'n 5 minuten. Zet ondertussen alvast een pot thee of koffie, want echt ze zijn onweerstaanbaar lekker! Ook met hartig beleg net te versmaden, geitensmeerkaas bijvoorbeeld!
  8. Breek ze voorzichtig en laat helemaal afkoelen op een rooster. Niet zo keihard als die van de Xenos, maar toch 'n heerlijk bros koekje!

    Geen opmerkingen:

    Een reactie posten