zondag 11 september 2016

Mij... momentjes...



In het kader van mijn kletspraatje in het ziekenhuis met iemand die van praten haar beroep heeft gemaakt, heb ik dit afgelopen weekeind een aantal ( zeg maar veel) MIJ momentjes gehad.

Het begon gisterochtend met een klein rondje, want
NOG 1 WEEK!

Gistermiddag was ik in Oosthuizen te vinden, bij atelier "de Quiltmuis" want daar begon de

ANGELSTORY

De angelstory is een quilt die door alle deelneemsters van deze gezellige bee gemaakt wordt en ze worden allemaal anders omdat iedereen het met haar eigen stofkeuzes maakt en op haar eigen manier.. Ok, volgens mij ben ik de enige die het op mijn eigen manier doet en de rest doet het op de "perfecte"manier geleerd door Rietje Glas.

Ik doe het op de manier wat mij het beste ligt, geleerd door de Australische Sarah Fielke.
En de borduurtechniek geleerd door Marlies Wolda

Het was een heel gezellig middagje en aan het einde bleven we met een klein groepje nog even hangen met een bakkie koffie en zo werd het al snel over vijven dat ik weer naar Almere reed.

Helemaal in de ban van de Angels, nog even een nieuw blok opgezet en daar ga ik dan deze week weer mee bezig, 


Na vanmorgen eerst even naar Haarlem te zijn geweest, weer verder en
ook de 365 dagen zijn vandaag nog aan de beurt geweest daar ik daar ernstig mee achter loop...


Onder het freubelen zat mijn DB'tje met haar DB'tjes 

(dikke buldog met haar dikke billetjes),

 uitgebreid op de leuning van de bank alles te overzien. Als ik naar haar keek dan zag zij mij niet, zogezegd...


Pompompompompom als ik zo zit, ziet ze het niet.


"Sophie"?

Oeps, ze heeft mij in de gaten...


Doe net of ik het niet gehoord heb.


Ik distantieer me er van,


Of... als ik nou gewoon ff lief blijf zitten,

"Sophie"?


"JAHAAAAA"! 
"Ga je mee naar buiten" ? 
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!

En buiten zie je dan de mooiste dingen, als je maar kijkt...

De mooiste appels hangen zomaar in het wild, ok eigenlijk niet, ze zijn van mensen maar die boom hangt zover over het pad dat ze niet meer in hun tuin hangen en vrij in het gras liggen en over hangen.


En prachtige hortensia's van een andere buurvrouw, ik zou ze allemaal wel af willen knippen...



P.s

Het recept van vandaag is van www.koolhydraatarmrecept.nl



paksoi curry, oosterse schotel

paksoi curry schotel
    Aantal of hoeveelheid: 2 porties
  • Koolhydraten: 8 gr. khd pp, excl. quorn, zalm kip etc. zelf bijtellen! (2 porties uit recept)
  • Voorbereiding: 10 minuten
  • Kooktijd: 15 minuten
  • Klaar in: 25 minuten
De paksoi curry schotel smaakt lekker Oosters en toch zacht en romig door de dikke kokosmelk. Pittiger? Voeg eenvoudig een extra rood pepertje toe!

Ingrediënten 
KLIK erop voor meer info over bv. vervangen, merk, waar kopen etc!

Bereiding

  1. Maal of rasp de rauwe bloemkool tot rijstkorrels. 
    Rooster de amandelen in een droge pan.
  2. Was paprika en en paksoi. Snijd paprika, champignons en paksoi zoals aangegeven. Houd de harde stukken en het groen van de paksoi gescheiden.
  3. Bak de curry pasta in wat ghee in een ruime koekenpan gedurende 1 minuut. Bak dan de paprikareepjes 3 minuten mee.
  4. Vervolgens de harde stukken paksoi, champignons en quornstukjes 2 minuten meebakken. Als je zalm of iets anders gebruikt zelf even bedenken hoeveel gaartijd nodig is.
  5. Schenk de dikke kokosmelk erbij en laat 3 minuten zachtjes pruttelen.
  6. Bak in een andere koekenpan in wat ghee 1-2 de bloemkoolrijst, blijf scheppen om verbranden te voorkomen.
  7. Roer in de laatste minuut het paksoigroen en het handje taugé door de curry. Altijd even proeven, is het in balans? Voldoende pit, zout genoeg? Breng verder op smaak indien nodig.
  8. Hak ondertussen koriander fijn en snijd een halve limoen in kleine partjes.
  9. Serveer de curry in een kommetje en bestrooi met amandelen. De bloemkoolrijst bestrooi je met vers gesneden koriander. Neem peterselie of bosui als je niet zo'n korianderfan bent. Geef de kleine partjes limoen er los bij.
  10. Leuker met stokjes, maar een vork of een lepel mag ook. 
    Maar wel absoluut dit: ทานอาหารรสชาติแสนอร่อย, genieten van heerlijke maaltijden!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten