dinsdag 2 augustus 2016

Dinsdag, Omadag


Dinsdag is mijn dag, het is mijn vrije dag en meestal is het mijn Oma-dag!

Als mijn dochter niet hoeft te werken, ga ik bijna altijd ( heel af en toe niet) ook even naar Purmerend om dan samen even koffie te drinken in het stadje van Purmerend en daar treffen we dan ook vaak mijn moeder.

Zo ook vandaag, eerst even naar het zwembad geweest want Reilly had zwemles.


Samen met Quinty wachten.

Daarna naar het stadje om koffie te drinken met mijn moeder en haar vriendin Hanny en de kleindochter van Hanny en haar dochtertje waren ook van de partij. 
In de middag even naar mijn andere dochter die aan het herstellen is van haar kruisbandoperatie, afgelopen vrijdag en toen weer terug naar Almere.

In de auto bedacht ik dat ik zou gaan lopen als ik thuis was, daar is niets van gekomen want ik ben een beetje uitgeblust dus morgen ga ik maar lopen na mijn werk.. Ook heel goed om je hoofd leeg te maken.
In de auto bedacht ik ook wat ik zou gaan bloggen, misschien iets over de dingen die ik leuk vind om bij elkaar te sprokkelen....

      Mijn sprokkellijstje
  • Oude meubels (lees 2e hands uit kringlopen en of marktplaats)
  • Oude kachels
  • Stofjes
  • Blikken
  • Glaswerk
  • Servies
  • Oude naaimachines
  • Franse bulldogen (levende wel te verstaan en ik heb er pas 1)
Dit is, zo ongeveer, wat ik leuk vind en waar ik soms hele speurtochten naar hou. 
Gelukkig vind mijn hubje dit ook erg leuk en last geregeld een kringloopdagje in en rijden we graag even om, om een kringloopbezoekje af te leggen.
Zo vond ik bij ons laatste bezoek twee prachtige schalen, een van porselein en een van glas.


Ik heb een zwak voor oude serviesdelen en heb ook wat in mijn kast staan, ik ben op zoek naar een grote grutterskast waar ik het nog mooier kan uitstallen.


Ff kijken, wat staat er nog meer op mijn lijstje, oude naaimachines..
Ik heb er een paar, een oude Singer handnaaimachine, gekregen van mijn moeder, een zware grote machine die het nog prima doet en boven in mijn hoekje achter de kast ( nee niet in de kast).
Een oude Singer trapnaaimachine waarvan de riem stuk is dus de naaimachine als bijzettafel fungeert met daarop het eeuwenoude koffertje vol met foto's van mijn weleer en die van mijn kinderen, een oud stoofje, gekregen van mijn oom en tante en twee mooie blikjes. Onder het naaimachine meubel staat, op de trappedaal, een mooi oud mandje wat mijn vader vroeger van zijn reizen op zee, mee had genomen voor mijn tante en die ik een paar jaar geleden van haar kreeg, vol met oude bandjes, kantjes enz. Ik gebruik hem nu ook voor mijn kantjes en bandjescollectie.



Overigens staat naast dit Singermeubeltje een van onze kacheltjes.
Ook heb ik een Singer featherweight, die heb ik sinds kort ( eigenlijk heb ik er twee want ik snapte niet hoe Ebay werkte en was de sjaak....) De mooie staat hier op het kastje vol met lapjes. In dit kastje zitten de lapjes die ik verzamel voor mij volgende projecten
de Foep : ontworpen door Ingrid van der Harst-Govers,alias SuperGoof, zij heeft dit patroon ontworpen en er een verhaaltje bij gemaakt en in het najaar gaat zij hier workshops voor geven. Ik kan niet wachten om Foep te maken, Foep is een kattendame die heel graag in onze kinder-logeerkamer wil komen hangen.
                                                                     En 

          De Angelstory, de Angelbee die in september gaat starten bij Atelier de Quiltmuis in                 Oosthuizen, van Marlies Wolda - Dil. Marlies heeft in Oosthuizen een geweldige                       quiltlocatie in haar prachtige en knoertgezellige woonkeuken en heeft hierbij hulp van             Vera Hendriks en  Rietje Glas. Behalve mijn quiltlocatie is zij ook de pleegmoeder van             onze Sophie en samen met  haar man Leo verwennen zij onze Sophie tot in de hemel               en weer terug. Goed, de Angelbee....             Wij hebben bedacht dat deze groep Marlies           angels gaat heten... hihi
-----------------------------------------------------------------------------------------------
 De featherweight, de ene staat in de koffer, hij is beschadigd aan de lak en ik heb er werkelijk veel te veel voor betaald maar goed, het was wel mijn eerste exemplaar.
De andere staat te pronken op het ladenkastje en wacht op de volgende Featherweight bee waar ik advies aan Francis Gortmaker wil vragen alvorens ik haar ga gebruiken.



Op dit kastje staan overigens nog wat van mijn blikken, zoals de leuke ronde oude blauwe die ik vorig jaar in de marktkraam in Huizen op de kop getikt heb. ( precies dezelfde als mijn oma vroeger had)

En dan heb ik nog een electrisch Singertje, geen Featherweight, in een tafel die te koop is. Momenteel doet hij dienst als bijzettafel achter de bank maar doet het perfect en er zit een nieuwe stekker aan.

Als laatste nog een prachtig blik, welke ik afgelopen donderdag bij Dorry  heb gekocht toen ik een geweldige dag mocht meemaken met een workshop, en show and tell van Sarah Fielke uit Australie.
Inmiddels is het dinsdag en ik geniet nog na maar daar zal ik van de week iets over schrijven.





                                





Geen opmerkingen:

Een reactie posten