zaterdag 13 augustus 2016

Winkel van Sinkel

Zaterdag..


Vanmorgen op tijd opgestaan en mijn rondje gelopen, eerst de 26 min. duurloop via het loopprogramma wat ik volg en daarna, mijn eigen verzonnen karakterloop van 10 minuten achter het gewone programma geplakt.
Deze karakterloop heb ik bedacht omdat ik straks de laatste honderden meters op karakter zal moeten lopen dus kan je die maar beter oefenen van te voren.
Ook had ik mijn rondje iets groter gemaakt en was tevreden.
Thuisgekomen de bananenpannenkoekjes gebakken die Robin mij door had gestuurd, echt lekker!

minibananenpannekoekjes met blauwe bessen


Niet lang daarna stopten mijn schoonzoon Dennis en dochter Robin met Reilly en Quinty voor de deur.
Daar mijn dochter iets leuks had bedacht voor haar overloop, kwamen de foto's tevoorschijn en gingen wij foto's printen en ben ik een geweldige foto tegengekomen,

Een hele speciale, die uit de #TeamTay serie komt


Reilly en ik tijdens de aankleedsessie van bruid Kelly


Toen Robin en Dennis vertrokken, zij hebben een leuke avond uit met hun vriendengroep, zijn we met de meiden naar de stad vertrokken want er moest bij de gele M gegeten worden en er moesten winkelspullen gekocht worden voor hun winkeltje.

Zo gezegd, zo gedaan,

De gele M,
2x happymeal, kinderen
2x babyhamburger, Ruud,
1x koffie,ik

Resultaat... een bende!


Maar hele blije kindjes

En een nog blijere opa !


En dat opa blij is, dat weet onze kleindochter als de beste en het resultaat is dat de winkel, die hier even in de woonkamer staat, zeer goed bevoorraad is en dat de winkeljuffrouw een prinses met kroon, hangoorbellen, een ring met een grote steen en een toverstafje is.....

 Na het inkopen doen naar huis, best vermoeiend



Eenmaal thuis kon de winkel worden ingericht en open!

We hebben ons helemaal klem gegeten aan de hamburger met patat, cupcakes, gekookt ei, drinken enz. Want dat verkocht prinses Reilly allemaal.

Opa Ruud die zijn gekochte waar terplekke op moest eten

Mevrouw Quinty, op doorreis, inspecteert de, lege, winkel

Wat was dit weer een dag met een gouden randje, geen gezeur over alles wat niet goed is maar alleen maar gezelligheid en kwebbelende kindjes, 
Kindjes die nu heerlijk gebadderd in hun bedje liggen te slapen en een buldog die loopt te jammeren als een speenvarken ( doet ze steeds tegenwoordig)
Een hubje die in de keuken loopt te rommelen en ik,

Ik schrijf even mijn blogje,
Ik bel even met mijn vader,
Ik ga zo weer even aan mijn rand verder
Ik zoek even een lekker koolhydraatarm recept,

Ik geniet van mijn avond!

Het recept van vandaag is van www.oanhskitchen.nl

Dit schrijft zij over haar loempia's, die echt zoooooooooooooo lekker zijn!


Er wordt regelmatig gevraagd of het mogelijk is om koolhydraatarme loempia’s te maken.
In de gewone loempiavellen zitten al gauw meer dan 50khd per 100gram.
In deze tofuvellen zitten maar 3khd per 100 gram ðŸ™‚ Dat was zeker de moeite waard om te proberen!

INGREDIËNTEN +/- 8 LOEMPIA'S

  • 2 tofu vellen (te koop bij de aziatische toko. Ook wel bean curd sheets genoemd)
  • 1 kipfilet
  • 1 peen
  • 1/6 kool
  • 1 teentje knoflook
  • 1 sjalotje
  • 4 el sojasaus
  • 3 el vissaus
  • peper
  • zout

Chilisaus

Bereidingswijze:
Snijd de peen en de witte kool julienne
Maak kip gehakt van de kipfilet in een foodprocessor en maal daar ook het sjalotje en knoflook bij fijn
Doe vervolgens lekker veel peper bij en wat zout bij het kipgehakt
Meng het kip gehakt samen met de julienne gesneden groenten en doe daar de sojasaus en de vissaus bij
Laat de tofu vellen weken in een schaal met heet water om de vellen flexibel te krijgen
Knijp daarna voorzichtig het vocht uit de vellen en knip de vellen in 4 stukken
Leg vervolgens de kip gehakt vulling op een velletje en rol het in een loempia vorm in deze stappen:
1. Verdeel ongeveer 2 el gehakt mengsel aan het begin van het vel over de breedte maar laat de uiteinden ongeveer 2 cm vrij
2. Rol dan het gehakmengsel in het vel en vouw op 1/3 de uiteinden van het vel naar binnen en rol dan verder
Herhaal dit totdat de vellen en het gehaktmengsel op is.
Verwarm dan in een hoge pan een laagje olie
Als de olie warm genoeg is (zet een stokje in de pan, als het om het stokje heen borrelt is het heet genoeg) doe je voorzichtig de loempia’s in de pan
Bak het op middelhoog vuur en draai de loempia’s om zodra ze een goudbruin kleurtje hebben gekregen
Als ze klaar zijn haal je ze uit de pan en leg je de loempia’s op een bordje met keukenpapier zodat het vet kan worden opgevangen
Klaar zijn de loempia’s!
Chilisaus
Snijd de ui, peper en knoflook in stukjes en fruit het in een pannetje met kokosolie
Doe daar de tomatenpuree bij samen met de stevia frost en meng alles goed samen
Doe er de ketchup en water bij maar niet teveel water, het moet niet te waterig worden.
Pureer het grof met de staafmixer en breng heb op smaak met wat citroensap
Klaar is kees! Het is even vogelen met de loempia’s rollen maar met wat aandacht en geduld moet het goed komen!
Eet smakelijk, geniet en fijn weekend allemaal


Geen opmerkingen:

Een reactie posten