vrijdag 12 augustus 2016

Verslag van een trotse dag!




Vandaag op meerdere momenten trots geweest!

04.15 uur, trrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr MIJN WEKKER!!!
                         Het enige moment dat mijn wekker op die tijd afgaat, i.p.v half zes
                                 is voor mijn kleine liefdes.

Dus... opstaan, wassen, aankleden, haren doen, ogen indoen, koffie drinken, koffie om mee te nemen voor onderweg, cracker eten,, make-upje op, luchtje op, tanden poetsen, Sophie plassen ( als ze genegen is om haar ogen open te doen ) om daarna om 04.50 uur in de auto te zitten.

Op naar mijn geliefde Purmerend

De rit daarheen gaat over het algemeen voorspoedig daar er nog weinig verkeer op de weg is dus meestal stap ik even over half zes bij mijn dochter en schoonzoon binnen.
Daar begint het ritueel opnieuw, ff kletsen, koffie zetten, dochter de deur uit, schoonzoon de hond uitlaten, ff kletsen, schoonzoon de deur uit, schoenen uit, hond bij de bank, Sannie op de bank, tv zachtjes en dommelen tot...
Het eerste OOOOOOOOOOOOOOOOMA van boven schalt.

Meestal gaat het op deze manier

:"Maaaaamaaaaaaaaaa!!!, Mamaaa??, Maaaaham!!!" en dan hoor je:
" Nee Quinty, OmaSannie is er",   dan is het even stil, en dan hoor je;
 " OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOma!!!!!!" 
Ik, ;"Quinnnnnnnnnnty". 
 Quinty : "OPA????".

Vanmorgen kwam ik in haar mooie kamertje en had madam, ze is anderhalf, haar slaapzak vast uitgetrokken en stond ze me toe te schreeuwen in haar bedje.
Na een kus en een knuffel ons kleine draakje in haar allerliefste zachtroze tutu gehezen met daarop een stoer shirt en als je haar dan zo ziet dan smelt je terplekke...Ze is om op te vreten!



Reilly bleef nog even liggen, het is per slot van rekening best vermoeiend als je vakantie hebt en pas vier jaar bent.
Uiteindelijk kwam zij naar beneden, gekleed in haar, Prinses Roos, jurk die Quinty nog even voor haar vast moest maken.
Prinses Roos is een prinses van Prinsessia die op de prinsessenschool zit en die Reilly in het echt heeft gezien en geknuffeld, Reilly wil, als ze later groot is, Prinses Roos worden.


Onderwijl was daar ook Tyson, de Amerikaanse buldog die al een beetje bejaard is en die best nodig op straat moest.
Dus... meiden pak jullie schoenen..wat pakten zij? Juist, hun, overigens schattige, kaplaarsjes.
En toen, hup naar buiten.

Quinty had de leiding over Tyson,


En Reilly had hele verhalen


Dit was mijn eerste trotse moment!

Na een heerlijke ochtendje met mijn liefdes, toen hun paps terug was van zijn werk, snel naar Almere terug omdat ik bij de cardioloog een test en afspraak had.

Bij de cardioloog, na mijn behoorlijk zware test op de fiets, kwam mijn tweede trotse moment van vandaag;

Dokter lief vertelde mij van mijn resultaat, die er volgens hem niet om loog..
Ik blijk een topconditie te hebben en heb 160 watt gescoord! De gemiddelde man die hoog scoort haalt ongeveer 150 watt, de vrouwen 100....
Ehhhhhh ok.. dat is weer eens wat anders dan wat ik de laatste weken, dagen hoor van bepaalde mensen om mijn heen....
Kennelijk doe ik ook dingen goed, dat is goed voor mijn gevoel van eigenwaarde maar vooral het besef dat ik dit aan mijn koolhydraatarme leefwijze te danken heb.

Ik ben 53 jaar,
Ik heb een gezond gewicht,
Ik ben gezond, 
Ik ben in topconditie!!!!
Yeahhhhhhhhh op naar de Dam tot Dam

Conclusie: TROTS OP MIJZELF!


Het recept van vandaag komt van www.koolhydraatarmrecept.nl, dit is echt de grootste receptensite voor koolhydraat arme recepten en ze zijn toch lekker!!!



witlof met zalm in room

Witlof met zalm in room
    Aantal of hoeveelheid: 2 porties
  • Koolhydraten: 2,5 gr. per portie (2 porties uit recept)
  • Voorbereiding: 10 minuten
  • Kooktijd: 20 minuten
  • Klaar in: 30 minuten
Witlof met zalm in room is een aanpassing op de bekende "witlof met ham en kaas uit de oven". Nóg veel lekkerder met zalm eigenlijk.

Ingrediënten
KLIK erop voor meer info over bv. vervangen, merk, waar kopen etc!

Bereiding

  1. Snijd de kontjes en de pit (bittere deel) uit de witlof, verwijder eventueel bruine stukjes en halveer ze over de lengte.

    Zet de oven aan op 200 graden (hetelucht 180 graden). En vet een ovenschaal in waar 8 halve struikjes witlof in passen.
  2. Kook de witlof in wat water net beetgaar en laat de stronkjes goed uitlekken in een vergiet.

    Verwarm in een pannetje roomkaas, bouillonpoeder (indien nodig) en room, hoeft niet te koken.
  3. Leg de stronkjes witlof met de bolle kant naar boven in de ovenschaal, bedek elk stronkje witlof met een plakje zalm en giet de kaas-roomsaus erover. Strooi als laatste dille en de geraspte kaas erover en laat ongeveer 10-15 minuten mooi licht bruinen in de oven. Oeh, dat wordt smullen!  


Mocht je, na het lezen van dit recept, dit maken wil je dan zo vriendelijk zijn om bij www.koolhydraatarmrecept.nl een reactie achter te laten?
bedankt!
  •  


1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je ook gaat bloggen! Gezellig! Geeft mij een schop onder mijn......om ook weer te beginnen!
    Ga lekker los in blogland.
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen