vrijdag 26 augustus 2016

Hopelijk de laatste nacht




Het hart, de laatste dagen the center of my life, althans ZIJN hart!

Het gaat een heel stuk beter met mijn hubje en zijn hart.
Door een klein mankement moest hij helaas nog even blijven.

Hopelijk de laatste nacht!

Door ZIJN  hart, 
denk ik nu aan 

Mijn hart.



Mijn hart met het speciale warme kamertje,
hier wonen alleen hele, voor mij,

speciale mensen en dieren
stuk voor stuk hartjes!

Bijvoorbeeld,

Sophie, ons harige hartje, die het zo druk heeft om mij te bewaken, mij te beschermen en alles in de gaten te houden...

Zelfs buiten, houd zij binnen in de gaten.

Onder het waken doet ze ook nog even pootje baden,



En ook  mijn eigenste hartjes, 
mijn meiden Kelly en Robin en de kleintjes Reilly en Quinty,



Vandaag met z'n viertjes in het ziekenhuis op bezoek, wat een gezelligheid!


En toen opa Ruud zijn eten kreeg, hadden we allemaal trek dus wij ook met z/n allen eten ..
Gezellig op de afdeling cardiologie aan de Mac Donnald.. ehhhhhhhhh ... tsjaaaa


Dat was een leuke middag in het ziekenhuis,

Dan kom je weer thuis en begint mijn lijstje,

Sophie uitlaten
Bed opmaken ( had ik vanmorgen afgehaald en gewassen)
Vader bellen voor medicijnen,
Telefoontjes afhandelen,

En dan,

Een van de dingen die rust in mijn hoofd en hart brengt,

Quilten!
Paar steekjes aan mijn nieuwe klepbankquilt

laatste steekjes aan mijn middenblok van de 365 dagen
Kijken of ik mijn draad in mijn naald krijg voor het eerste begin aan het applicatieblok
van Angelstory
De Bee die in september start bij Atelier de Quiltmuis

En ook

Linda's Zomerweek met mijn favoriet Humberto Tan!

Best een hoop te doen op mijn vrijdagavond zonder hubje,



Mijn recept van vandaag komt ook recht uit mijn hart omdat het zo lekker is, het komt van Oahns Kitchen:




INGREDIËNTEN +/- 8 LOEMPIA'S

  • 2 tofu vellen (te koop bij de Aziatische toko. Ook wel bean curd sheets genoemd)
  • 1 kipfilet
  • 1 peen
  • 1/6 kool
  • 1 teentje knoflook
  • 1 sjalotje
  • 4 el sojasaus
  • 3 el vissaus
  • peper
  • zout

Chilisaus

Bereidingswijze:
Snijd de peen en de witte kool julienne
Maak kip gehakt van de kipfilet in een foodprocessor en maal daar ook het sjalotje en knoflook bij fijn
Doe vervolgens lekker veel peper bij en wat zout bij het kipgehakt
Meng het kip gehakt samen met de julienne gesneden groenten en doe daar de sojasaus en de vissaus bij

Laat de tofu vellen weken in een schaal met heet water om de vellen flexibel te krijgen
Knijp daarna voorzichtig het vocht uit de vellen en knip de vellen in 4 stukken
Leg vervolgens de kip gehakt vulling op een velletje en rol het in een loempia vorm in deze stappen:
1. Verdeel ongeveer 2 el gehakt mengsel aan het begin van het vel over de breedte maar laat de uiteinden ongeveer 2 cm vrij
2. Rol dan het gehakmengsel in het vel en vouw op 1/3 de uiteinden van het vel naar binnen en rol dan verder
Herhaal dit totdat de vellen en het gehaktmengsel op is.

Verwarm dan in een hoge pan een laagje olie
Als de olie warm genoeg is (zet een stokje in de pan, als het om het stokje heen borrelt is het heet genoeg) doe je voorzichtig de loempia’s in de pan
Bak het op middelhoog vuur en draai de loempia’s om zodra ze een goudbruin kleurtje hebben gekregen
Als ze klaar zijn haal je ze uit de pan en leg je de loempia’s op een bordje met keukenpapier zodat het vet kan worden opgevangen

Klaar zijn de loempia’s
Chilisaus
Snijd de ui, peper en knoflook in stukjes en fruit het in een pannetje met kokosolie
Doe daar de tomatenpuree bij samen met de stevia frost en meng alles goed samen
Doe er de ketchup en water bij maar niet teveel water, het moet niet te waterig worden.
Pureer het grof met de staafmixer en breng heb op smaak met wat citroensap

Klaar is kees! Het is even vogelen met de loempia’s rollen maar met wat aandacht en geduld moet het goed komen!
Eet smakelijk, geniet en fijn weekend allemaal ðŸ™‚



Geen opmerkingen:

Een reactie posten