dinsdag 2 augustus 2016

Eerste schrijfsel, 

Maandag 1 augustus 2014



Besloten om ook een blog te gaan schrijven, niet omdat het moet maar omdat ik het leuk vind!

Wat heb ik zoal gedaan vandaag.. Ik heb gewerkt!

Na mijn werk thuisgekomen en bijna meteen aan kunnen schuiven omdat mijn hubje een heerlijk recept van spinazie uit de oven had gemaakt naar een recept van  
www.koolhydraatarmrecept.nl
Je moet elk recept een keer proberen anders mis je misschien wel heel veel.

 Zo dit was toch lekker!

Daarna,mijn map met de patronen van de 365 dagen challenge opengeslagen en heb ik een aantal patroontjes getekend en uit stofjes geknipt toen in kleine zakjes gedaan en een begin gemaakt van een blokje. Best goed bezig toch?




De 365 dagen challenge ben ik met mijzelf aangegaan omdat ik het een grote uitdaging vind. De quilt wordt samengesteld uit de prachtige stoffen uit de geweldige winkel van Dorry, Quilt-it&Dotty. Het is een lichte tint met blauw/bruintinten en ik moet het eindresultaat straks zien maar het werken met deze stoffen is zo leuk en buiten mijn comfortzone.


De quilt die momenteel even netjes opgeborgen ligt is The Welsh beauty, een whole clothe quilt die helemaal gebroken wit is en mooi moet worden door het quiltpatroon wat er in komt. Geweldig om te doen maar je moet af en toe wel even een time out nemen.


Verder ligt hier nog een ramenlap die ook weer aandacht heeft en elke dag komen er wat raampjes bij. Deze ramenlap is mij geleerd door Ingrid van der Harst, a.k.a. Supergoof, iemand die ik een heel warm hart toedraag en ik kan niet wachten tot ik haar Foep mag gaan maken. ( nog even geduld, 11 november is de workshop bij Tamara van de Sampler in Haarlem en ik ben al fanatiek stofjes aan het sparen. Als Foep klaar is dan komt ze in de kinderkamer hier in huis te hangen en achter op de Foep zal ik de ontwerpster ook vernoemen want dat verdient ze helemaal.


Ingrid en ik bij de workshop van Sarah Fielke bij Quilt-it & Dotty afgelopen donderdag 28 juli

Ook wordt er in september, bij een van mijn favoriete quiltplaatsjes, Atelier de Quiltmuis in Oosthuizen van Marlies Wolda - Dil, gestart met de Angel-bom, drie keer raden wie hier aan mee gaat doen.... wel goed voor mijn applicatietechnieken. Wij hebben de groep Marlies Angels genoemd.

Conclusie; genoeg te doen en af te maken maar zo leuk, die verschillende projecten!
Binnenkort eens een paar foto's plaatsen maar die moet ik eerst nog over zetten van mijn telefoon.

                             





Geen opmerkingen:

Een reactie posten