zondag 14 augustus 2016

Wat is het toch fijn om oma te zijn...



Zondagochtend 06.30 uur:


"OMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
"OMA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!"


Ik,

"stttt het is nog heeeeeeeeeeeeel vroeg, je moet nog even slapen"


Zij

" Kintie niette slapen"  (Kintie is Quinty's benaming van haar eigen naam)


Ik,

"Zachtjes want anders wordt Reilly wakker",


Zij:

"Aila slapen?" (Ailla is Quinty's versie van Reilly)


Reilly

"Ik sliep nog maar nu ben ik wakker, Quinty, zullen we in mijn bed spelen?|"


Ik
"Ok, ga maar lekker spelen!!!"

Ik weer terug mijn bed in... een paar minuten later,

"OOOOOOOOOOOOOOMAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!"


Ik,

"Jaaaaaa", 


Zij: 

"We willen bij opa en jou slapen",


Ik,

"Oke",


Wij


Dolle pret in het opa en oma bed
En een prachtig uitzicht op de "Picasso's" .



07.30 uur,


Wij

Aan het ontbijt


Zij een broodje

                                                Ik
Het chiazaadontbijt van www.koolhyrdraatrecept.nl


Daarna,

Reilly


Tekenen met haar nieuwe sjablonen, knutselen en tekenen vind zij geweldig!
Quinty
ook wel vrouwtje Theelepel ( let haar schoenen, de schoenen van Reilly)

Doet een drill sessie met Sophie, die mij af en toe aan staat te kijken, van: "heb ik dit?".



En na het slaapje van ons kleine,


Lekker schone kleren aan, tandenpoetsen, haren kammen, spullen pakken, en

Alles in de auto, inclusief Sophie.


En heel snel naar papa en mama in Purmerend want Reilly haar aller, aller, aller beste vriendinnetje was eindelijk terug van vakantie. 
Dat heb ik niet op de foto, haar mama wel op de film, ik heb bewust niet omgekeken naar mijn dochter en schoonzoon maar volgens mij hadden wij allemaal tranen....Wat was dat aandoenlijk om te zien, Reilly zag Elize, rende met haar armen wijd op haar af en omhelsde haar zo intens...
Zucht, ze had haar vriendinnetje zoooooooo erg gemist!

Daarna nog even naar mijn pa in Haarlem en een bezoek gebracht aan het columbarium, samen met Karin en nu weer lekker thuis.
Al het speelgoed ligt weer op zijn  plek, De bedjes zijn weer opgemaakt, en het is weer stil in huis.

Alvast wat plannen uitgewisseld met mijn hubje want we hebben weer wat nieuws bedacht voor hun slaapkamer, dit gaat nog wel even duren want Quinty moet nog even wat groter zijn maar het plan is er en het is superleuk!
Onderwijl ook vast twee quilts bedacht voor op de bedden en natuurlijk komt
daar, volgend jaar!

Dit alles voor die schatjes waar we zo verliefd op zijn,
Echt waar 
Opa en Oma zijn is zo enorm
Fijn!


Het recept van vandaag is van Oahn's Kitchen, de junglebroodjes die zo lekker zijn!

INGREDIËNTEN 3 BROODJES

1.7khd per broodje
  • 1 flinke el boter
  • 2 eieren
  • 1 el kruidenboter
  • 1 el gebroken lijnzaad
  • 3 el amandelmeel
  • 2 el Parmezaanse kaas
  • 2 el geraspte kaas
  • snufje oregano
  • snufje paprika poeder
  • snufje bakpoeder

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 180c
Smelt de boter in de magnetron en meng vervolgens alle ingrediënten samen
Verdeel het mengsel over 3 bakvormpjes
(Vul ze niet te hoog, anders worden ze niet gaar in het midden!)
Bak de broodjes af voor ongeveer 35minuten (iets langer als het nodig is)
Simpel en lekker! Eet smakelijk 🙂
 Mocht je ze maken, laat dan even een berichtje bij Oanh achter alsjeblieft?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten