zaterdag 6 augustus 2016

Wat een heerlijke zaterdag, na een hele fijne vrijdag

Vandaag zo'n lekker zaterdag"je gehad,
heerlijk samen leuke dingen gedaan.


Vanmorgen wat langer blijven liggen, mocht ook wel na een hele week om half zes en kwart over vier mijn bed uit.

Mijn hardloopspullen aangetrokken want ik kwam er achter dat mijn doel, de Dam tot Damloop, over zes weken al is.
Daar ik al bijna een jaar aan het revalideren ben na een behoorlijke rugblessure, de vorige keer, is het best spannend of ik het ga redden.
Tot nu toe gaat het goed en vandaag voor het eerst 22 min. aaneengesloten, vijf min wandelen en nog 10 min lopen gehaald.


 Best trots.

Ook een foto gemaakt daar mensen het noodzakelijk vinden om een oordeel over mij te hebben. Dit mag natuurlijk altijd alleen ben ik, door mijn eeuwige negatieve zelfbeeld, dan meteen onzeker. Door alle lieve reacties op FB. weer opgepept en lekker mijn rondje gelopen.



Deze foto slaat ook meteen een brug naar het quilten, i.d.d, als ik naar deze foto kijk zie ik ook de quilts. De Morrel, de quilt waarmee mijn liefde voor het werk van Ingrid vd Harst -Govers, dus SuperGoof begon. Ik begon haar blog fanatiek te volgen en ben van haar gaan houden. Nu, een aantal jaartjes later, weet ik dat zij mij ook lief vind hihihi.

Ondertussen hangt mijn 365 dagen hier even, op een laken, aan de kast te hangen en moet ik toch echt al die lapjes aan elkaar gaan zetten want mijn hubje wil wel normaal in de kast kunnen.
Gisteravond laat nog wel even twee lichte blokken geknipt voor de volgende randen, die uit 6 inch blokken gaat bestaan in lichte kleuren, heb ik echt zin in!




Na het lopen, in de middag, zijn we naar Amsterdam Zuid-Oost vertrokken en hebben we even wat van de gezellige Surinaamse cultuur gesnoven.
Wij hebben een bezoekje aan het Kwaku-festival gebracht.
Overal eten, en wij hebben niets gekocht... Waar hebben wij uiteindelijk gegeten? 
Nou, bij Ikea!!!Whahahahaha echt weer iets van ons.

Maar goed, Ikea, altijd heerlijk om even te struinen.
Vandaag thuisgekomen met zo'n mega handig en schattig tafelstrijkplankje, die zie ik altijd bij Marlies van atelier de Quiltmuis , op het aanrecht staan.
Nu heb ik hem zelf ook, zo handig voor als je nooit wat strijkt. ( het is volgens mij gewoon de heb)
Ook twee van die leuke usb ledlampjes voor op de laptops meegenomen en een houten plankje voor over de bankleuning ( vind ik zo handig bij mijn dochter, dat wij nou toevallig de Ektorp serie banken hebben en dus ronde leuningen... ok daar had ik even niet bij nagedacht.)
Wat nog meer, oh ja natuurlijk de handige vers-houd-zakjes, ik heb vaak de groene die gebruik ik voor mijn quiltblokken, ik knip ze vooruit en doe ze met het dagnummer en patroontje in het zakje en als ik ze dan ga maken pak ik het zakje.
Ook gebruik ik ze voor mijn mini broodjes.

Nu lekker weer thuis en zo dus aan de rand van de 365 dagen beginnen. Ik doe dit op de hand dus duurt even.

Gisteren, vrijdag 5 augustus, was ook een leuke dag.
Mijn dochter Kelly was jarig, die zit met haar pootje omhoog na een kruisbandoperatie en in haar uber kleine huisje..'s avonds geweest en haar huis zat vol wel heel gezellig! Daar zag ik ook mijn kleine schatjes weer, ik had 's morgens ook op ze gepast en tussendoor van Purmerend naar Almere geweest en dus 's avonds weer naar Purmerend.



Tijdens het oppassen, in alle vroegte, cupcakejes gebakken met mijn schatjes, geweldig!


En dan nu, hup hup, aan de rand van de 365 dagen beginnen!







Geen opmerkingen:

Een reactie posten